Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2016

Εκπαίδευση και Διαδίκτυο:η νομική πτυχή μιας ευαίσθητης σχέσης



  Εκπαίδευση και Διαδίκτυο, μια σχέση αναπόδραστης αναγκαιότητας, που, ωστόσο, ταλαντεύεται ανάμεσα στη χρησιμότητα και την επικινδυνότητα. Η γνώση, σε κάθε περίπτωση, μάς βοηθάει να ακολουθούμε ένα σταθερό κι αποτελεσματικό δρόμο για την κατάκτησή της, αρκεί να γνωρίζουμε σωστά τα μεθοδολογικά εργαλεία και το νομικό πλαίσιο που τη διέπει. Σκοπός της ανάρτησής μας είναι η εργασία αυτή να αποτελέσει οδηγό πλεύσης και εγχειρίδιο νομιμότητας για κάθε εκπαιδευτικό.

     Η παρακάτω μεταπτυχιακή εργασία, που εκπονήθηκε από την κ. Παναγιώτα Μαλλιαρού, μαθηματικό-πληροφορικό, Msc στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική, υποδιευθύντρια στο 1ο Γυμνάσιο Συκεών, πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με την προάσπιση των προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων και προκύπτουν καθημερινά κατά την ηλεκτρονική επεξεργασία τους, στον χώρο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ερευνά και εστιάζει, στη διαχείριση των πληροφοριών που αφορούν τους μαθητές και τις μαθήτριες, μέσω των πληροφοριακών συστημάτων που χρησιμοποιούνται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δίνοντας έμφαση στις νομικές πτυχές που θωρακίζουν αυτή την επεξεργασία. Κύριος στόχος της είναι η εμβάθυνση και η αποσαφήνιση όλων των απαραίτητων εννοιών και νομοθετικών ρυθμίσεων, που πλαισιώνουν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης Myschool, το πρόγραμμα ΕΥ.Ζ.Η.Ν, την ευρωπαϊκή συνεργασία σχολείων eTwinning, τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τη χρήση Τεχνολογιών Web 2.0 στην απόκτηση γνώσης και την ιδιαίτερη επεξεργασία ευαίσθητων πληροφοριών, οι οποίες αναφέρονται σε ειδικές κατηγορίες μαθητών.



Δημοσίευση σχολίου