tag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post5826037147880552942..comments2024-01-04T08:11:19.953+02:00Comments on ερανίστρια : ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 2013 ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝΕλένη Παπαδοπούλου ερανίστριαhttp://www.blogger.com/profile/16024022624930222269noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post-30122961731039183582013-05-19T17:55:38.166+03:002013-05-19T17:55:38.166+03:00Εφόσον, όπως σας προανέφερα, η θέση της Κ.Ε.Ε. είν...Εφόσον, όπως σας προανέφερα, η θέση της Κ.Ε.Ε. είναι αμετακίνητη ως προς την ύπαρξη κατακλείδας, όλες οι άλλες εκτιμήσεις-απόψεις καθίστανται λανθασμένες. Ωστόσο, αν υπάρξει κάποια αλλαγή, κάτω κι από την πίεση πολλών ομοφρονούντων (Εγώ συμφωνώ με την ύπαρξη της κατακλείδας με επιχειρήματα που παρουσίασα), θα ενημερώσω αμέσως κάνοντας σχετική ανάρτηση.Ελένη Παπαδοπούλου ερανίστριαhttps://www.blogger.com/profile/16024022624930222269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post-42065693528135326752013-05-19T15:40:21.044+03:002013-05-19T15:40:21.044+03:00Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και για την τεκμηρ...Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και για την τεκμηριωμένη απάντησή σας. Με κίνδυνο να χαρακτηριστώ «κουραστικός» θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής:<br />Είναι βασικό να αποσαφηνιστεί εάν η άποψη ότι δεν υπάρχει κατακλείδα στη συγκεκριμένη παράγραφο μπορεί να στηριχτεί επιστημονικά. Δυστυχώς δεν είμαι φιλόλογος και πέραν της επιχειρηματολογίας που ανέφερα πρωτύτερα, δεν μπορώ να προσθέσω κάτι περισσότερο. Ωστόσο από μια αναζήτηση στο διαδίκτυο διαπίστωσα ότι την άποψη αυτή την έχουν εκφράσει και άλλοι (φιλόλογοι αυτή τη φορά, π.χ. βλ. απαντήσεις θεμάτων από την ΕΡΤ - http://www.ert.gr/exams/images/stories/themata-lyseis-2012/neoellinikiglossaapantiseis.pdf και σχετικό βίντεο - http://www.ert.gr/webtv/net/item/13238-Panel-exetaseis-2013-oi-apanthseis-sto-mathhma-ths-%CE%9Deoellhnikhs-Glwssas-17-05-2013#.UZYzgMoWYXF καθώς και ιστολόγιο - http://zskepsis.blogspot.gr/2013/05/blog-post_18.html#more). Εάν λοιπόν δεχτούμε ότι δεν είναι απόλυτα σαφές εάν υπάρχει ή όχι κατακλείδα (άλλωστε όπως αναφέρετε και εσείς το κείμενο δεν γράφτηκε για τη διδασκαλία της παραγράφου ή ότι υπάρχουν κείμενα που δεν τηρούν απαρέγκλιτα τους δομικούς κανόνες) και κατ’ επέκταση και οι δυο απόψεις μπορούν να «σταθούν», τότε θα ανέμενα από την ΚΕΕ να μην είναι τόσο «κατηγορηματική και ανυποχώρητη» και η καθοδήγηση ότι « …κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή» να αποκτήσει περιεχόμενο. Ίσως φαίνεται υπερβολική η «εμμονή» μου στο συγκεκριμένο ζήτημα εάν μάλιστα λάβουμε υπόψη και τη βαθμολογική του σημαντικότητα (αλήθεια πόσες μονάδες θα «χαθούν» εάν κάποιος έχει γράψει ότι δεν υπάρχει κατακλείδα;) . Ωστόσο το γεγονός ότι, ενδεχόμενα, η άποψη ότι κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή αυτοαναιρείται είναι για μένα το πιο σημαντικό, κυρίως ως μήνυμα προς αυριανούς ενεργούς πολίτες και επιστήμονες.<br />Τελειώνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά για την ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων και να σας συγχαρώ για το πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον ιστολόγιο που διατηρείτε. Απ’ όλα αυτά κρατώ το θετικό, την ευκαιρία που μου δόθηκε να γνωρίσω αυτή σας την προσπάθεια.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post-31152436567572703832013-05-19T13:18:16.257+03:002013-05-19T13:18:16.257+03:00Η επιτροπή είναι κατηγορηματική κι ανυποχώρητη ότι...Η επιτροπή είναι κατηγορηματική κι ανυποχώρητη ότι υπάρχει κατακλείδα και ως εκ τούτου πρέπει να βαθμολογήσουμε κι έτσι θα πράξουμε όλοι με βάση αυτό το δεδομένο. Όσον αφορά στην προσωπική μου άποψη, πιστεύω ότι η καταληκτική περίοδος της παραγράφου λειτουργεί ως κατακλείδα, μολονότι καλύπτει την αρνητική υπόσταση, κυρίως, του ανθρώπου. Τούτου ενισχύεται και από τη χρήση της επαναληπτικής αντωνυμίας ''αυτή'' και από το τροπικό-συμπερασματικό ''έτσι''. Ας μη γινόμαστε τόσο φορμαλιστές όταν έχουμε μπροστά μας ένα κείμενο που δε γράφτηκε για τη διδασκαλί της παραγράφου, αλλά για την εξωτερίκευση σκέψεων και συναισθημάτων από έναν ελεύθερο από συμβάσεις και τύπους συγγραφέα εγνωσμένου κύρους. Εξάλλου, κι όταν διδάσκουμε τη δομή της παραγράφου φροντίζουμε να λέμε και να δείχνουμε στα παιδιά κείμενα που δεν τηρούν απαρέγκλιτα τους δομικού; '΄κανόνες''. Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας κι ελπίζω να έλυσα την απορία σας.<br /><br />Ελένη Παπαδοπούλου ερανίστριαhttps://www.blogger.com/profile/16024022624930222269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post-75859358164393557882013-05-19T09:03:10.354+03:002013-05-19T09:03:10.354+03:00Αγαπητή κα Παπαδοπούλου,
Σε ότι αφορά το ερώτημα Β...Αγαπητή κα Παπαδοπούλου,<br />Σε ότι αφορά το ερώτημα Β2α των θεμάτων, θα ήθελα τη γνώμη σας για το εάν υπάρχει ή όχι Κατακλείδα. Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΚΕΕ που δημοσιεύετε, υπάρχει κατακλείδα και είναι η τελευταία περίοδος της παραγράφου. Ωστόσο η απάντηση ότι η τελευταία περίοδος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως κατακλείδα καθώς δεν αναφέρεται στο σύνολο της Θεματικής Περιόδου [στη διπλή υπόσταση του ανθρώπου (θετική - αρνητική)] παρά μόνο στην υπερφίαλη στάση του (αρνητική), δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί σωστή (εφόσον είχε τεκμηριωθεί);<br />Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post-75108510736577032422013-05-17T20:16:44.270+03:002013-05-17T20:16:44.270+03:00Ευχαριστώ πολύ
Ευχαριστώ πολύ <br /><br />Ελένη Παπαδοπούλου ερανίστριαhttps://www.blogger.com/profile/16024022624930222269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1496556972640279203.post-81100500084318763782013-05-17T17:13:11.208+03:002013-05-17T17:13:11.208+03:00Πραγματικά, ένα ιστολόγιο που σέβεται και το μαθητ...Πραγματικά, ένα ιστολόγιο που σέβεται και το μαθητή (ειδικά αυτόν που δεν έχει τη δυνατότηα να κάνει φροντιστήριο) και που όταν ΄΄βγαίνει να μιλήσει'' έιναι εύληπτο, απλό - όχι βαρύγδουπο-, και σε προκαλεί να παραμείνεις και να μάθεις... Ευχαριστώ.Anonymousnoreply@blogger.com