Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ





Η τεχνολογία θα προλαμβάνει τροχαία ατυχήματα

         Περισσότερο από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε τροχαία, ωστόσο οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η βιομηχανία είναι έτοιμη να θέσει ένα τέλος στα θανατηφόρα ατυχήματα. Μάλιστα, κάποιοι ελπίζουν ότι θα υπάρξει ένα συνολικό τέλος στα τροχαία.
         Ένα τροχαίο μπορεί να προκληθεί από διάφορα αίτια. Η βασικότερη αιτία όμως ενός τροχαίου είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Οι οδηγοί οδηγούν πολύ γρήγορα παρά τις κακές καιρικές συνθήκες και αδυνατούν να αντιληφθούν τους πιθανούς κινδύνους. Τι θα γινόταν όμως εάν το αυτοκίνητό βοηθούσε τον οδηγό και τον προειδοποιούσε; Επιστήμονες και μηχανικοί βρίσκονται στη φάση ανάπτυξης της σχετικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, που θα παρέχει στους οδηγούς βοήθεια στην οδήγηση, σε σημείο που τα ατυχήματα να καταστούν σπάνιο φαινόμενο. Οι άσχημες καιρικές συνθήκες και ο κακός υπολογισμός του οδηγού θα αντιμετωπίζονται από το ίδιο το αυτοκίνητο.
         Βραχυπρόθεσμα όμως, η έρευνα εστιάζει στα θύματα των τροχαίων. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία, προκειμένου να σχεδιάσουν σωστά το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ώστε να διασφαλίσουν ότι οι οδηγοί μπορούν να επιζήσουν ακόμη και από το πιο βαρύ τροχαίο.
         Τα πρώτα νέα έρχονται από τον Βορρά όπου η Volvo, πρωτοπορεί στην ασφάλεια των οχημάτων. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, που θα σταματάει αυτόματα πριν από την πρόσκρουση. Οι μηχανικοί της Volvo σχεδιάζουν μία νέα τεχνολογία αυτόματου φρένου, με την οποία τα αυτοκίνητα θα σταματούν όταν θα «αισθάνονται» ένα άλλο αυτοκίνητο επικίνδυνα κοντά τους, είτε από μπροστά, είτε στα πλάγια. Ο επιστήμονας Έριο Κέλινγκ δοκιμάζει τη νέα τεχνολογία στα κρας τεστ στη Σουηδία και δηλώνει: «Το αυτοκίνητο διαθέσει ένα σύστημα αισθητήρων που εντοπίζουν σε ποιο σημείο γύρω από το όχημα βρίσκεται ένα αντικείμενο. Υπάρχει ένα GPS μέτρησης και ένας αισθητήρας στην οροφή και υπολογίζουμε την απόσταση και το μέρος που βρίσκεται το αντικείμενο. Αυτό που πραγματικά θέλουμε να μάθουμε είναι τη σχετική θέση του αυτοκινήτου σε σχέση με το άλλο όχημα». Τα πρώτα τεστ είναι ενθαρρυντικά και το αυτοκίνητο σταματάει λίγο πριν τη σύγκρουση, παρότι ο οδηγός πατούσε κανονικά το γκάζι. «Πιστεύουμε ότι τα ατυχήματα μπορούμε να τα αποφύγουμε στο μέλλον» υπογραμμίζει ο κ. Κέλινγκ και εκφράζει το όραμα της Volvo, ότι
«στο μέλλον δεν θα έχουμε συγκρούσεις, ούτε θανατηφόρα τροχαία».
         Αντίστοιχα στα εργαστήρια της General Motors στο Ντιτρόιτ, οι επιστήμονες ερευνούν τρόπους, με τους οποίους το αυτοκίνητο θα μπορεί να προλαβαίνει κάθε απρόοπτο, ενώ θα ενισχύει τις αισθήσεις του οδηγού. Η αμερικανική εταιρεία αναπτύσσει μία πρωτοποριακή οθόνη ευρείας διάστασης (16:9). Τρεις υπέρυθρες κάμερες θα υποδεικνύουν στον οδηγό την ακριβή κατεύθυνση. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η οθόνη θα δίνει στον οδηγό μία οπτική «υπερανθρώπου». Για παράδειγμα σε περίπτωση πυκνής ομίχλης, οι υπέρυθρες κάμερες θα μπορούν να υποδεικνύουν στον οδηγό με μία μπλε γραμμή τα όρια του δρόμου. Επιπλέον, το αυτοκίνητο θα αντιλαμβάνεται που κοιτάει ο οδηγός και θα τον βοηθάει όταν η κατάσταση θα δυσκολεύει.
         Η αυτοκινητοβιομηχανία μάλιστα χρησιμοποιεί ανθρώπινα ομοιώματα προκειμένου οι αρμόδιοι να διαπιστώσουν και να βελτιώσουν την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Η μεγάλη πρόκληση όμως για τους επιστήμονες, είναι να αντικαταστήσουν τα ανθρώπινα ομοιώματα με ψηφιακά. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να κάνουν μία προσομοίωση ατυχήματος με κάθε ανθρώπινο σωματότυπο και να δουν ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από την πρόσκρουση στο ανθρώπινο σώμα. Στόχος είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο εσωτερικό αυτοκινήτου που να περιορίζει στο ελάχιστο τους τραυματισμούς και να εξαλείφει την πιθανότητα του θανάτου.
         Εν τω μεταξύ, οι γιατροί στο νοσοκομείο Τζάκσον Μεμόριαλ στο Μαϊάμι βρίσκονται στη διαδικασία κατασκευής ενός γιατρού ρομπότ. Πρόκειται για προηγμένη τηλεϊατρική, όπου ένας χειρουργός μπορεί να ελέγχει το ρομπότ και τις κινήσεις του από ένα μακρινό σημείο. Το ρομπότ γιατρός μπορεί να κινείται μέσα στους χώρους του νοσοκομείου χωρίς καμία βοήθεια. Στόχος των γιατρών είναι να μπορούν να στείλουν το ρομπότ - γιατρό μαζί με τα σωστικά συνεργεία στον τόπο του τροχαίου. Μέσω κάμερας θα μπορούν να κάνουν μία γρήγορη διάγνωση, ενώ θα δίνουν οδηγίες στους διασώστες σε περίπτωση που κάποιος από τους τραυματίες χρειάζεται άμεση ιατρική φροντίδα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Α. Να δώσετε την περίληψη του κειμένου σε 100-120 λέξεις.
ΜΟΝΑΔΕΣ 25

Β1. «Περισσότερο από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους».
Σε μια παράγραφο 80-100 λέξεων να παρουσιάσετε τις επιπτώσεις αυτής της θέσης στην ψυχολογία του κοινού.

ΜΟΝΑΔΕΣ 10

Β2. Ποια είναι τα μέσα πειθούς που αξιοποιούνται στη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη παράγραφο του κειμένου.

ΜΟΝΑΔΕΣ 10

Β3. Να προσδιορίσετε τους όρους συνοχής στην τρίτη και πέμπτη παράγραφο του κειμένου και να σχολιάσετε τη χρήση τους.

ΜΟΝΑΔΕΣ 10

Β4. προκληθεί, βραχυπρόθεσμα, εστιάζει, προηγμένη, εντοπίζουν.
Να δώσετε ένα συνώνυμο για κάθε μία από τις παραπάνω λέξεις.

ΜΟΝΑΔΕΣ 5

Γ. Σε ένα άρθρο σας 450 – 500 λέξεων που θα δημοσιευθεί σε περιοδικό ποικίλης ύλης αναφέρεστε στις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας ενώ παράλληλα παρουσιάζετε μέτρα για την πρόληψή τους.
ΜΟΝΑΔΕΣ 40

Δημοσίευση σχολίου