Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Δημιουργικές συναντήσεις


ανηφορίζοντας στην περιοχή Τσινάρι

Δημιουργικές συναντήσεις 
(Με την αγάπη της λογοτεχνίας)


   Μαθητές, καθηγητές, σχολεία -παράλληλες πορείες σε μαθήματα, εργαστήρια, και σεμινάρια στους δρόμους της εκπαίδευσης. Το αγωνιώδες ερώτημα κοινό: «Πώς μπορεί η εκπαιδευτική πράξη να είναι αποτελεσματική;» Η απάντηση επίσης: «Με το απολαυστικό βίωμα, αποτέλεσμα της ατομικής αλλά και συλλογικής προσπάθειας που δημιουργεί δεσμούς με γνωστικά αντικείμενα και ανθρώπους σε σχέση πάντα με τη δυναμική του τόπου και του χρόνου.  
   
στην πλατεία των προσφύγων "χτίζονται" οι σχέσεις
   Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης συμπράττει με το 15ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης με αφορμή τον προβληματισμό για τη διδασκαλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Ο προβληματισμός αυτός  οδηγεί στην επιλογή του διηγήματος της Αλεξάνδρας Μυλωνά «Μόνο τικ. Μονό» 
(http://eranistria.blogspot.gr/2015/03/blog-post_11.html) από τη φιλόλογο Ελένη Παπαδοπούλου και την πραγμάτευσή του, στο πλαίσιο του μαθήματος της Α΄ Λυκείου και ειδικότερα της ενότητας «Τα φύλα στη λογοτεχνία», με εστίαση στον ρόλο του άντρα την εποχή της οικονομικής κρίσης, αλλά και τη δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην τάξη.

η δραματοποίηση
η δημιουργική γραφή και η εκφραστική ανάγνωση
   Η φιλόλογος και συγγραφέας του κειμένου Αλεξάνδρα Μυλωνά, παράλληλα, αξιοποιεί για την πραγμάτευση του διηγήματος το μάθημα της Κατεύθυνσης Θεάτρου-Κινηματογράφου «Δραματοποίηση κειμένου» της Α΄ Λυκείου, σε συνεργασία με τη θεατρολόγο Ηλέκτρα Λουκίδου προχωρώντας, μετά από την αντίστοιχη διαδικτυακή έρευνα και τη δημιουργία σχετικών εργασιών με τη χρήση προγραμμάτων υπολογιστή, σε βιωματικού χαρακτήρα προσέγγιση διαμέσου του κώδικα του θεάτρου και προτείνοντας έναν λογοτεχνικό περίπατο με αφετηρία το ιστορικό κέντρο της πόλης και προορισμό την περιοχή Τσινάρι και την πλατεία των Συκεών. Ο περίπατος αυτός αποτέλεσε το επιστέγασμα της συνεργασίας των δύο σχολείων με τη συνέργεια και του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής Χαράλαμπου Θεοδωράκου. 

   Έτσι, οι μαθητές της Α΄ Λυκείου και των δυο σχολείων ακολούθησαν τα βήματα του Βασίλη, του ήρωα του διηγήματος, και βρέθηκαν στη συνοικία των προσφύγων και στο χώρο συνάθροισής τους, την πλατεία, όπου τους υποδέχτηκε η Πρόεδρος της Πολιτιστικής Επιχείρησης του Δήμου Συκεών κ. Αυγή Σαρρή. Στη συνέχεια, με την ενθάρρυνση και την εμψύχωση των καθηγητών τους αντάλλαξαν απόψεις με σθένος και άποψη, δραματοποίησαν σκηνές του διηγήματος με θεατρική έκφραση και γνώση, παρουσίασαν δικά τους πρωτότυπα κείμενα που εμπνεύστηκαν από το διδαγμένο κείμενο με ευαισθησία και πάθος και χόρεψαν ποντιακούς χορούς, όπως και οι ήρωες του διηγήματος για τη χαρά της συμμετοχής.

χορεύοντας τικ μονό
   Εκείνη την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου η πλατεία των Συκεών,της αγαπημένης πόλης της Θεσσαλονίκης, λειτούργησε ως χώρος παιδείας κι έγινε σημείο αναφοράς για τους έφηβους μαθητές που άδραξαν την ευκαιρία, μελετώντας και απολαμβάνοντας ένα λογοτεχνικό κείμενο, να βιώσουν μια γνήσια εμπειρία ζωής σε έναν τόπο που σημειολογικά αλλά και πρακτικά ενώνει τους ανθρώπους και υποστηρίζει τις σχέσεις τους.  

Αλεξάνδρα Μυλωνά
Ελένη Παπαδοπούλου



Δημοσίευση σχολίου