Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Ποίηση και Χημεία (Διαθεματική συνδιδασκαλία-καινοτόμες δράσεις)

 

  Μετά τις διαθεματικές συνδιδασκαλίες "Εμβόλια και Γλώσσα" (Γλώσσα και Βιολογία), "Ποίηση και Μαθηματικά" σειρά έχει πάρει η "συνομιλία" της Ποίησης με τη Χημεία και η συνεργασία με τη συνάδελφο, χημικό, Βαΐα Γαβριηλίδου. Με αφορμή τον λόγο αφυπηρέτησης του καθηγητή του Α.Π.Θ. Ιωάννη Παπαδογιάννη, μελετούμε "χημικά ποιήματα" των Κωστή Παλαμά, Γιώργου Σεφέρη,Οδυσσέα Ελύτη, Χλόης Κουτσουμπέλη, Κούλας Αδαλόγλου, Ζωής Σαμαρά και άλλων νεοελλήνων ποιητών/τριών και με τη μεταφραστική δύναμη του Αναστάσιου Βάρβογλη γνωρίζουμε και ξένους ποιητές όπως οι A.M. Sullivan, C. Djerrassi, W. Blake κ.α..

Με τη διαθεματική αυτή προσέγγιση οι μαθητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με ποιητικά κείμενα που εμπνέονται από την Επιστήμη της Χημείας. 

Στόχοι της διδασκαλίας είναι μέσα από τη μελέτη ποιητικών κειμένων, οι μαθητές να: 

ανακαλέσουν γνώσεις και να εμβαθύνουν σχετικά με χημικά στοιχεία  και χημικές ενώσεις που γνωρίζουν από τη διδαχθείσα ύλη της Α Λυκείου,

να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για νέα χημικά στοιχεία και χημικές ενώσεις, με τη μελέτη της δομής, της φυσικής κατάστασης και των φυσικών και χημικών ιδιοτήτων τους,

να γνωρίσουν ποιητές που χρησιμοποίησαν στη συγγραφή των έργων τους και στοιχεία από την επιστήμη της Χημείας, αλλά και χημικούς που εμπνεύστηκαν από την επιστήμη που σπούδασαν και αγάπησαν, για τη συγγραφή ενός ποιητικού κειμένου,

να γνωρίσουν Έλληνες και ξένους επιστήμονες (Χημικούς) αλλά και ποιητές με βαθιά αγάπη για την επιστήμη της Χημείας και από την ενασχόληση με τα έργα τους να αντιληφθούν την εξέλιξή της, 

  • να αντιληφθούν τον τρόπο έμπνευσης των ποιητών/τριών από τη Χημεία και τη μετασχηματιστική δύναμη της Ποίησης

 Δεξιότητες 

Επιδιώκεται να αναπτυχθούν στους μαθητές:

1. δεξιότητες δημιουργικής  συνεργασίας στην ομάδα (συνεργατική μάθηση), με αξιοποίηση των δυνατοτήτων όλων των μελών της ομάδας και αξιολόγηση των ιδεών μέσα σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια,

2. κοινωνικές ικανότητες -δεξιότητες επικοινωνίας (διατύπωση επιχειρημάτων, αποδοχή της διαφορετικής άποψης, αλληλοβοήθεια, κλπ.).

3. ενθάρρυνση της ενασχόλησης με την ποίηση και την κατανόησή της και της δημιουργικής γραφής, με τη σύνθεση πρωτότυπων ποιημάτων με θέματα από την επιστήμη της Χημείας.

4.  Να προσεγγίσουν και να απολαύσουν τη Χημεία από το πρίσμα της τέχνης της Ποίησης.


Ένα από τα φύλλα εργασίας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου