ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
1. Χωροχρονικό πλαίσιο αναφοράς:
γράφεται στο πάνω δεξιό άκρο και
περιλαμβάνει τον τόπο και το χρόνο κατά τον οποίο γράφεται η επιστολή:
π.χ. Θεσσαλονίκη, 14 Οκτωβρίου 2004.
2. Η προσφώνηση:
Αγαπημένη μου μητέρα,
Αγαπητέ Αντρέα,
Μαρία μου,
Αξιότιμε κύριε,
Κύριε Διευθυντή,
κύριε Υπουργέ,
Σεβαστέ Κύριε,
3. Το περιεχόμενο της επιστολής
• Πρόλογος:
Aφορμή για τη σύνταξη της επιστολής και στόχος του
επιστολογράφου.
• Κύριο Μέρος:
Έκθεση ενός θέματος, ενός προβλήματος, ενός φαινομένου,
μιας άποψης κτλ.
Απόδειξη με τη χρήση λογικών επιχειρημάτων, τεκμηρίων.
διαπιστώσεων, παραδειγματικών αναφορών, μαρτυριών.
Ανασκευή των αντίπαλων επιχειρημάτων (προβολή
αντιρρήσεων, επιφυλάξεων, περιορισμών), που ισχυροποιεί
τη θέση του αποστολέα.
• Επίλογος:
Περιεκτική ανακεφαλαίωση κατά την οποία ο επιστολογράφος
εκφράζει σκεπτικισμό, συγκρατημένη αισιοδοξία ή καλεί τον /την
αποδέκτη της επιστολής: να συμμεριστεί, να κατανοήσει, να
ευαισθητοποιηθεί, να ανταποκριθεί έμπρακτα, να αναλάβει
πρωτοβουλίες, να κινητοποιήσει φορείς.
4. Η επιφώνηση:
(ανάλογη με την προσφώνηση)
Με αγάπη
Με εκτίμηση
Με σεβασμό
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία (για επιστολή στον τύπο)
5. Η υπογραφή:
Γεώργιος Γεωργίου (επίσημη επιστολή)
Ελένη (φιλική επιστολή)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Επιστολή στο δήμαρχο του τόπου μας με σκοπό την έκφραση ενός προβλήματος.
Χαλάστρα, 10 Νοεμβρίου 2011
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Σας γράφω με αφορμή το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στο Λύκειο της περιοχής μας σχετικά με την έλλειψη βιβλίων. Η έλλειψη βιβλίων αποτελεί το κύριο θέμα συζήτησης μεταξύ των μαθητών καθώς όλοι επηρεάζονται αρνητικά από τη συγκεκριμένη κατάσταση.
Πιο συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου μας δεν έχουν ακόμη λάβει τα απαραίτητα σχολικά εγχειρίδια για τη διεξαγωγή του μαθήματος. Ως αποτέλεσμα, δυσχεραίνεται και υποβιβάζεται η ποιότητα της καθημερινής διεξαγωγής των μαθημάτων. Καθηγητές και μαθητές είναι πλέον αγανακτισμένοι από αυτήν την κατάσταση καθώς δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά το σχολείο μας.
Απόδειξη σε αυτό το γεγονός αποτελεί το ότι αναγκαζόμαστε ως μαθητές να μελετάμε μέσω φωτοτυπιών, κάτι που θυμίζει περισσότερο πρωτόγονη κατάσταση παρά σύγχρονο κράτος. Επίσης, καθώς πλησιάζει η περίοδος των διαγωνισμάτων, πολύ φοβόμαστε πως δε θα μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε, καθώς μας έχει δοθεί ένας μικρός αριθμός φωτοτυπιών, λόγω μείωσης του κόστους, πιστεύουμε πως δε θα έχουμε τη δυνατότητα να προετοιμαστούμε κατάλληλα.
Από την άλλη, υπάρχουν κάποιες απόψεις που υποστηρίζουν πως η όλη αυτή κατάσταση ευνοεί τους μαθητές μέσω της κατάργησης της αποστήθισης και μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογιών. Παρ’ όλα αυτά εμείς γνωρίζουμε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού το φαινόμενο της αποστήθισης συνεχίζει να υπάρχει ενώ από την άλλη το ψηφιακό σχολείο αποτελεί απλώς μια φαντασίωση κάποιων που θέλουν να υπονομεύσουν το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος.
Συνοψίζοντας, θέλουμε να σας τονίσουμε πως αυτό το μείζον πρόβλημα οφείλει να λάβει ένα τέλος. Απευθυνόμαστε σε εσάς διότι πιστεύουμε πως μέσω του αξιώματος σας θα βοηθήσετε να εισακουστεί το πρόβλημά μας στο αρμόδιο υπουργείο. Εάν η προσπάθειά σας αυτή δεν καρποφορήσει, σας παρακαλούμε να πράξετε τα δέοντα, προσφέροντας το ανάλογο κονδύλιο ως δήμος, με σκοπό την έκδοση των σχολικών βιβλίων, πράγμα που έχουν ήδη πράξει πολλοί δήμοι ανά την Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό, θα δοθεί επιτέλους μια λύση στο πρόβλημα των μαθητών και το σχολείο μας θα επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας τους.
Με εκτίμηση,
Πηγαδάς Κωνσταντίνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου