Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Βαρδιάνος στα Σπόρκα : Λογοτεχνία και επικαιρότητα

 

 

Οι μαθητές/τριες του Β2 μετά τις αναγνώσεις και την έρευνα που πραγματοποίησαν σε δημοσιογραφικά άρθρα και επιστημονικά κείμενα για την πανδημία και έχοντας τη γνωστική θωράκιση, από τη δυναμική συμμετοχή τους στο project: Εμβόλια και Γλώσσα, για την αναγκαιότητα των εμβολίων στην αντιμετώπιση των μεταδοτικών ασθενειών, απόλαυσαν μέσα στις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τη νουβέλα του Παπαδιαμάντη, Βαρδιάνος στα Σπόρκα. Συνειδητοποίησαν πως η περιρρέουσα ατμόσφαιρα μιας εποχής και η εμφάνιση ενός συνταρακτικού γεγονότος επηρεάζουν τον συγγραφέα και του προσφέρουν αφηγηματική ύλη για να υλοποιήσει την προθετικότητά του και να μεταβιβάσει τα δικά του μηνύματα στο αναγνωστικό κοινό. Παράλληλα, παρακολούθησαν και την ομότιτλη σειρά της κρατικής τηλεόρασης, και μάλιστα, προέβησαν και σε σχετικές συγκρίσεις. Ένα από τα συμπεράσματα μαθητών και μαθητριών, είναι ότι η τηλεοπτική μεταφορά λογοτεχνικών κειμένων συνιστά έναν ακόμη αποτελεσματικό τρόπο για την αναστροφή τους με τη λογοτεχνία. 

Η αναγνωστική τους ανταπόκριση βασίστηκε στις παρακάτω δραστηριότητες


βαρδιάνος στα σπόρκα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη



Διαβάζουμε το κείμενο, παρακολουθούμε την ομότιτλη σειρά και παρουσιάζουμε στην τάξη

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ 

·        Ppt (έως 10 διαφάνειες)

·        Podcast (έως 10 λεπτά)

·        Παρουσίαση google

·        Padlet

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλες οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας θα απαντηθούν γραπτά στο τετράδιό σας και μετά θα επιλέξετε το είδος της παρουσίασής τους.

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.      Να παρουσιάσετε σε 50-60 λέξεις το περιεχόμενο του έργου.

2.      Να δημιουργήσετε ένα σύντομο κείμενο (80-100 λέξεις) βιβλιοπαρουσίασης που θα αναρτήσετε στο padlet μαζί με μία σχετική φωτογραφία: https://padlet.com/ioannnikolaou1964/yk2tixiw71zgy21g

3.      Να σκιαγραφήσετε ένα χαρακτήρα του κειμένου που σάς έκανε εντύπωση, ακολουθώντας το σχήμα ΟΠΛΕΣ (60-80 λέξεις)

4.      Να εντοπίσετε ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι του κειμένου την επιδημία πανούκλας με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται σήμερα η πανδημία της covid19.5.      Ως δημοσιογράφος τοπικής εφημερίδας του Βόλου συντάσσεις ένα άρθρο με το οποίο ενημερώνεις τους αναγνώστες για την επιδημία χολέρας που ενέσκηψε στη Σκιάθο.

(στην είδηση εφαρμόζεις τα γνωστά «αστέρια» και το κείμενό σου δεν υπερβαίνει τις 100 λέξεις σε μορφή μονόστηλου)

6.      Να σχολιάσετε  (60-80 λέξεις) την τηλεοπτική μεταφορά της νουβέλας ως προς την εστίαση, πλοκή, περιγραφή και τη διαγραφή των χαρακτήρων. Το κείμενό σας προορίζεται για την ομάδα στο fb με τίτλο Λογοτεχνία και Τηλεόραση.

7.      Ποια συναισθήματα σάς δημιουργήθηκαν από την ανάγνωση του κειμένου και από την παρακολούθηση της τηλεοπτικής διασκευής; Ποιο σάς άρεσε περισσότερο, το βιβλίο ή η σειρά, και γιατί; (Η απάντησή σας να μην υπερβαίνει τις 60 λέξεις)

8.       Αντιγράψτε από το κείμενο δύο αποσπάσματα που σάς έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση.















Οι βιβλιοπαρουσιάσεις από το padlet


Έγινε με το Padlet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου