Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020

Στο λεωφορείο (Οι εκπαιδευτικοί γράφουν...)

«Παπαδιαμάντης», 2011 / © Ανδρέας Κοντέλλης




 Μια ιστορία-bonsai που μετεωρίζεται ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα. Από την αγαπητή μου συμφοιτήτρια και νυν συνάδελφο Αγγελική Τανίδου.


Στο λεωφορείο

(Αυτή η ιστορία-μπονσάι βραβεύτηκε στο διαγωνισμό των εκδόσεων ΠΑΤΑΚΗ με τίτλο"Ιστορίες εγκλεισμού" και διακρίθηκε ανάμεσα σε 202 μαζί με άλλες 14)

   Το σχολείο ένα βήμα από το σπίτι μου, μα σήμερα μου ήρθε να πάρω το αστικό. Μπαίνω από τη στάση στο γήπεδο και μέχρι να φτάσω στη γωνία βλέπω καθισμένο τον πατέρα μου στη θέση δίπλα στη μεσαία πόρτα με κάνα δυο μεγάλες σακούλες και μια βαλίτσα στο διπλανό του κάθισμα. Φορούσε μια γκρι- μπλε πιζάμα με σηκωμένα τα μπατζάκια ως τα γόνατα και τις καφέ παντόφλες του σπιτιού. Δε φορούσε κάλτσες και είχε ριγμένη στην πλάτη του μια μπεζ καμπαρντίνα. Ξαφνιάστηκα που τον είδα και μάλιστα έτσι, και τον μάλωσα που είχε σηκωμένα τα μπατζάκια μέσα στον κόσμο. Απολογήθηκε πως πρήστηκε πάλι ο φλεβίτης του. Κι ενώ μιλούσα με μια παλιά μαθήτριά μου, κατέβηκε ξαφνικά μια στάση πριν το σπίτι κι όρμησα ξοπίσω του. Μόλις έφυγε το λεωφορείο από τη στάση, άρχισα να τον φωνάζω και να κοιτώ τριγύρω αλλά πουθενά. Άδειασε το πεζοδρόμιο και τον είδα να κάθεται στη γωνία από το κράσπεδο, κουβαριασμένος σαν το δαρμένο σκυλί.

-          Πού είναι τα πράγματα; Δεν τα κατέβασες;

Του΄πα πως νόμισα ότι τα πήρε εκείνος.

-          Αν τρέξεις δεν το προλαβαίνεις στην επόμενη στάση;

Έτρεξα μα δεν το πρόλαβα. Κι αυτός δεν με περίμενε. Είχε φτάσει στο πάρκο μπροστά στο σπίτι. Κι εγώ λαχανιασμένη του εξήγησα πως θα μιλήσω με τον ΟΑΣΘ και θα τις βρούμε τις βαλίτσες να μη στενοχωριέται.

-          Κρίμα και λογάριαζα να πάρω και τη μάνα σας μαζί μου. Άλλη φορά!

Ο πατέρας μου έχει κοντά δυο χρόνια πεθαμένος. Ξύπνησα.


ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΑΝΙΔΟΥ

Η Αγγελική Τανίδου γεννήθηκε στην Πτολεμαΐδα. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Α.Π.Θ και πήρε το Μεταπτυχιακό της Δίπλωμα (ΜΑ) στη Δημιουργική Γραφή από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα). Ζει στη Θεσσαλονίκη, όπου και εργάζεται ως φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Διατηρεί ιστοσελίδα φιλολογικού ενδιαφέροντος στο διαδίκτυο (http://angitan.blogspot.com/). Κείμενά της έχουν δημοσιευθεί στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Fractal». Ασχολείται με τη δημιουργική γραφή μέσα από πολιτιστικά προγράμματα στο σχολείο και παραδίδει σχετικά σεμινάρια σε τοπικές βιβλιοθήκες. Έχει γράψει το βιβλίο "105 ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής για τη Λογοτεχνία στο Λύκειο" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΟΣΕΛΟΤΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου